Wat is het hier moooi! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van HannekeinGuatemalaa - WaarBenJij.nu Wat is het hier moooi! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van HannekeinGuatemalaa - WaarBenJij.nu

Wat is het hier moooi!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Een week geleden zijn we vertrokken, het voelt echter veel langer geleden. Deze week al zoveel dingen gezien en gedaan, dat het lijkt alsof we hier al weken zitten. Een week met helaas veel tegenslagen. Maar één blik naar buiten maakt alles goed! Wat is het hier MOOOOOOOI!!

Ik zal even vanaf het begin beginnen. In Nederland was het geluk me nog goed gezind, mijn koffer was nl. 23.9 kilo. 100 gram meer en ik had bij moeten betalen.
Helaas was dat geluk niet van lange duur.. eenmaal in Panama aangekomen (onze tussenstop) bleek na uren wachten onze vlucht volgeboekt te zijn en we niet meer verder te kunnen! We werden van t kastje naar de muur naar... luxe hotel gestuurd. Dat was dan wel meer mooi! Op kosten van de klm mochten we daar overnachten en eten en drinken. Uiteraard heb ik even het duurste gerecht genomen!

Toen bleek dat we de volgende dag in de avond pas gingen vliegen, dus zijn we nog even panama-city gaan bekijken. Ook mooi! We hadden echter onze koffer niet, dus liepen we daar in onze winterkleren met 30 graden! (sauna is er nix bij!)
Toen we eindelijk in Guatemala aankwamen, kwamen uiteraard..onze koffers niet voorbij op de loopband! Die bleken nog in Panama te staan!

Die avond sliepen we in een gezellig hotelletje in Antigua. Dit is een toeristisch stadje vlakbij het vliegveld. Erg mooi en kleurrijk!

De volgende dag gingen we naar onze bestemming waar we de komende drie maanden verblijven; Xiella! Hier hebben we eerst kennis gemaakt met ons gastgezin.
Ik verblijf samen met een vrijwilliger(Martina) in 1 gezin en de andere 2 vrijwilligers (Anne en Gertjan) bij de buren.
Het is een leuk gezin met papa, mama, 2 puberdochters, oma, neef en.. jawel een hond (Tobie)! Die helpt mij tot nu toe helaas nog niet over mijn fobie! Zijn favoriete activiteit is namelijk enkelhappen!

Verder is het echt even wennen.. back 2 basics! Deze familie leeft in Guatemaalse begrippen in luxe. Hier stond ik wel even van te kijken, wassen met de hand en een tv uit het jaar 0 noem ik namelijk geen luxe! Het is bijzonder te zien dat ze genoeg hebben aan elkaar. Het is zo'n warm gezin. En dat zonder centrale verwarming!

Deze week hebben we ook kennis gemaakt met de projectleiders, waar we veel mee gaan samen werken. Erg leuke kerels! We hebben sportartikelen gekocht vh sponsergeld wat we hebben opgehaald. Meer vd helft kwam van mij af en hier waren ze maar al te blij mee!
De rollen zijn al verdeeld, en ik ga met name het dansgedeelte op me nemen. Ik heb echt superveel zin om hier volgende week mee aan de slag te gaan!

Woensdag was onze eerste geslaagde salsa-avond! Je word hier ouderwets gevraagd door mannen om te dansen. Superleuk! Dat is eens wat anders dan de Nederlandse mannen die alleen in beweging komen als hun bier op is.
Ik ga ook nog lessen nemen, die zijn hier gewoon gratis! Overal is muziek (in bussen e.d.) Kortom: supergezellig en helemaal mijn ding!

En alsof we nog niet genoeg hadden geshaked.. kregen we de dag erna onze eerste aardbeving! Dat was ff schrikken! En alsof dat nog niet genoeg was 2 dagen later weer 1!

Ik heb deze week ook elke dag 5 uur lang spaanse prive-les gehad. Erg intensief, ik kreeg het er letterlijk spaans benauwd van.. Ik heb verschillende onderzoeken gehad, 86 dokters gezien en uiteindelijk bleek het een simpele blaasontsteking en een keelinfectie. Gelukkig hebben ze hier ook antibiotica. Helaas hele sterke, waardoor ik vandaag nog ff nok ging ook!

Ondanks dit alles ben ik meegegaan op excursie en hier heb ik geen spijt van! Mooie vulkanen gezien en erg mooie uitzichten, de dag afgesloten met heerlijk baden in natuurlijke warmwaterbronnen. Erg bijzonder!

Nou..een slecht begin is een goed eind. Dit moet dus een hele mooie reis gaan worden!!:) Ik hou jullie op de hoogte!

Adios!

xxx Hanneke







  • 12 Januari 2014 - 09:08

    Marjo:

    Wauw wat fijn om je verhaal te lezen gaat toch i e ts beter dan via de App ik volg je op de voet, hoop dat je jesnel beter voelt en er helemaal van kunt genieten xxs

  • 12 Januari 2014 - 16:25

    Eef:

    Lieve Zus! Klinkt goed! Leuk dat je de danslessen op je mag nemen! Geniet ervan en zorg goed voor jezelf!! xx

  • 12 Januari 2014 - 18:13

    Tantanja:

    Wat een mooi verhaal .... Han je hebt het helemaal naar je zin lees ik .
    Geniet nog lekker groetjes Cock en Anja

  • 12 Januari 2014 - 19:22

    Meike:

    Hey Hannes!

    Tof wat van je te horen!
    Balen van je tegenslagen maar zo te horen vermaak je je prima verders!
    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen:)

    Xxx

  • 12 Januari 2014 - 19:48

    Noor Van Gulik:

    Ha Hanneke, wat leuk om te lezen.
    En hoe wonderlijk dat er een hond in je gastgezinnen is (oefenen

  • 12 Januari 2014 - 23:09

    Miriam:

    Mooi Han dat je je horizon zo verkent. Ik ga je volgen, erg leuk om te lezen !!
    xx Mir

  • 13 Januari 2014 - 07:52

    Lies:

    Hi Hannie,

    Goed om te lezen dat je ondanks de tegenslagen gewoon doorgaat. Lekker genieten van alles om je heen he en geef Tobie een knuffel van me! :)

  • 13 Januari 2014 - 08:58

    Marie-Julie:

    Ha,die Hanneke,

    Leuk,om iets van je te horen. Spannend het verhaal. Ik zit nu al te wachten op het volgende stukje.
    Jammer van het begin maar dat mag volgens mij de pret niet drukken.
    Dat wij vanuit de Thomas hebben gebeld dat klopt, dat was ikke.(foutje bedankt), maar het was niet om te vragen of je wilde komen werken hoor. Lol. we zijn een bos met sleutels kwijt. Vroegen ons af of jij die misschien had. (zitten belangrijke sleutels aan)
    Hoop dat je je al wat beter voelt enne dikke knuffel aan Tobie. Hahahah.

    Groetjes, knuffel Marie-Julie, Wil, Willemijn en Thijmen.

  • 13 Januari 2014 - 16:46

    Reinder:

    Ha Hannie,

    Ik zie dat er al vele baricades bedwongen zijn, spannend hoor allemaal! Veel succes met alle uitdagingen die je daar te wachten staan,

    Groeten Reinder

  • 13 Januari 2014 - 19:06

    Karien Nieuwlands:

    Hoi,

    Nou jij hebt al wat meegemaakt!!! Ik ben benieuwd naar je nieuwe avonturen. Heel veel plezier daar!1

  • 14 Januari 2014 - 13:58

    Willemijn (van De Thomas):

    Wat een verhaal zeg.. Wel leuk om te lezen.

    Beterschap nog en heeeel veel plezier!! Geniet er van.


    Groetjes, ook van de clienten hier.

  • 27 Januari 2014 - 17:07

    Diane:

    Klinkt tof Hanneke! Superleuk dat je ook salsa lessen mag volgen. Misschien ben je straks wel beter dan onze dansleraren (van salsipuedes) ;-). Geniet!!

  • 28 Januari 2014 - 09:49

    Hoi Hanneke:

    Hoi Hanneke. Je ging voor het avontuur, en dat kreeg je ook. Je wordt gelijk op de proef gesteld, je kunt het maar vast gehad hebben. Fijn dat je 'n leuk gezin getroffen hebt, Kun je straks vloeiend Spaans spreken.
    Ervaren hoe tiener meisjes daar zijn. En tegen Toby zeg je maar kstttttttt, als hij aan je hielen gaat hangen.
    Je hebt het prima naar je zin, ervaring om nooit meer te vergeten. De eerste maand zit er al bijna op, benieuwd naar je andere verhalen. Lekker genieten van het dansen, en de mooie omgeving. Ook van de leuke mannen (projektleiders ). Heel veel mooie dagen wens ik je toe. Groetjes Phil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Guatemala!

Deelnemen aan het geweldige project Matigol!

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2014

Amazing week!!!

18 Februari 2014

Halfway!

29 Januari 2014

Living on the edge!

11 Januari 2014

Wat is het hier moooi!

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 6964

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Guatemala!

Landen bezocht: